TÉMÁK, Kategóriák

Mégis mit fogyasszak étvágytalanság esetén?

548
HOZZÁSZÓLÁS:

Az étvágyat az agyban levő éhségközpont szabályozza. Ez ad utasítást azoknak a hormonoknak a termelésére, amelyek tudatják a szervezettel, hogy ideje enni. Ha az étvágy szabályozásában – például felborult étrend, rossz egészségi állapot vagy a hormonális egyensúly megbomlása miatt – zavar áll be, a szervezet hibás üzeneteket kap: A jóllakott ember éhesnek érzi magát, s nem kíván enni az, aki valójában éhezik.

Az étvágy romlásának számos oka lehet, az utazási betegségtől az egyszerű megfázásig, a depressziótól a nem megfelelő étel fogyasztásáig. Ha az étvágytalanság egy hétnél tovább tart, orvoshoz kell fordulni!

Amennyiben az étvágytalanság olyan kézenfekvő okra vezethető vissza, mint a másnaposság vagy a gyomorrontás, ezek elmúltával az egészséges éhségérzet visszaáll.

A sok snack (rágcsálnivaló) is felboríthatja a normális táplálkozási rendet – Ilyenkor gyümölcsökkel, főleg banánnal próbálhatjuk meg étvágyunkat visszanyerni, de a lentebb javasolt élelmiszerek bármelyike segíthet.

Vitaminok és ásványi anyagok:

Az ásványi anyagok hiánya akadályozhatja az éhségközpont kiegyensúlyozott működését, és csökkentheti az étvágyat.

A cinkben szegény étrend rontja a szag- és ízérzékelést, s ezzel az étvágyat is. A cink fő forrásai: osztriga, tengeri rák, homár, sovány hús, szárnyasok, tökmag. A cink felszívódását gátolhatja az is, ha túlzásba visszük a korpa, a vaskészítmények vagy az alkohol fogyasztását. A megerőltető testmozgás, a stressz és a serdülőkori gyors növekedés kimerítheti a szervezet cinktartalékait.

Az idősebbeknél, illetve azoknál, akik vizelethajtót szednek, káliumhiány léphet fel, ami az étvágytalanság egyik jól ismert oka. A banán és a burgonya különösen gazdag ebben az elemben, de sok más gyümölcs és zöldség is hatékonyan pótolja a hiányzó káliumot, főleg ha egyúttal csökkentjük a sóbevitelt.

Étvágytalanságot okozhat a túlzott D-vitamin-fogyasztás is – Ez azonban többnyire titka: Rendszerint csak akkor fordulhat elő, ha a vitamint tabletta (amit rendszerint angolkór és csontritkulás ellen írnak fel) vagy halolaj készítmények formájában vesszük magunkhoz.

Jót tesznek:

  • friss gyümölcsök és zöldségek
  • osztriga, sovány hús, szárnyashús
  • dió, mogyoró, magvak, teljes kiőrlésű gabonafélék

Korlátozottan fogyasztható:

  • korpa – gátolja az ásványi anyagok felszívódását
  • alkohol
  • tea és kávé- kálium- és cinkhiányt idézhet elő
548
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

TÉMÁK, Kategóriák

Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]