TÉMÁK, Kategóriák

Útmutató diétázóknak

561
HOZZÁSZÓLÁS:

Bárminemű diétáról legyen is szó, az alábbi alapelveket több, mint érdemes lehet figyelembe vennünk! dieta-fogyokura-fogyas-23

Jól válasszuk ki a diéta idejét

Kezdjük azzal, hogy a diéta kezdete életünk egy nyugalmasabb periódusára essen, amikor módunkban áll néhány hetet magunkkal törődni. Később az életmódváltás beépül mindennapjainkba, és kevesebb konkrét figyelmet igényel (azért évente egyszer nem árt egy „emlékeztető” hét).

Következő lépésként kezdjünk diétás naplót vezetni.

Ez alapján számoljuk ki szokásos energiabevitelünket. Ebből kell kiindulni: ezt kell első lépésben 500 kcal-val csökkenteni. Ha ez néhány héten át tarthatónak bizonyul, további 500 kcal-s csökkentést próbálhatunk meg. A bevitt energia számolása csak először tűnik nehéznek, a kalóriatáblázat vastagnak, de 1-2 hét alatt szokásos ételeink energiatartalma könnyen megtanulható, hamarosan már ránézésre meg tudjuk mondani egy tál étel energiatartalmát.

Kerüljük a nagyon alacsony, napi 1000 kcal alatti energiatartalmú étrendet.

Ilyen alacsony energiabevitel mellett előfordulhat hirtelen halál (ritkán), és szinte bizonyos, hogy elégtelen a vitaminok és nyomelemek bevitele. Ezek a diéták hosszú távon nem tarthatók, nem jelentenek egy életre szóló megoldást. Közben viszont a szervezet „spórolásra” áll át, a diéta abbahagyásakor a korábbinál is hatékonyabban raktározza majd el a kalóriákat.

Minden változás fokozatos legyen.

Ha eddig csülkön és gulyáslevesen éltünk, nem lehet egyik napról a másikra csak salátaevésre átállni!

A kedvenc ételeket sem kell ugyanakkor teljesen kiiktatni az étrendből, kisebb adagok fogyasztása megengedett, illetve ezeket az ételeket energiaszegény módon kell elkészíteni. Konkrét ételekre vonatkozóan diétás szakácskönyvekben találhatunk útmutatást.

Végül, de nem utolsó sorban álljon itt néhány általánosságban is alkalmazható tanács:

  • Sertéshús helyett fogyasszunk baromfit (a bőrét távolítsuk el)!
  • Zsiradékban sütés helyett próbáljuk a húsokat grillezni, sütőben sütni, esetleg teflonedényben elkészíteni! A telített zsírsavakat tartalmazó ételek (pl. disznózsír, szalonna) fogyasztását célszerű a minimumra csökkenteni.
  • Ha valamit mindenképpen zsiradékban kell sütni, a növényi olajok a szív- és érrendszeri betegségek megelőzése szempontjából kedvezőbbek, mint a sertészsír! Az olívaolaj sajnos nem hevíthető nagyon magas hőmérsékletre (pl. krumplisütéshez), de az egyéb növényi olajok jól használhatóak.
  • A panírozott, zsírban sütött ételek rendszerint energiadús ételek, a szív- és érrendszer szempontjából kedvezőtlenek, ha mégis ilyet készítünk, a zsemle-morzsa helyett egészségesebb a zabkorpa használata!
  • Fogyasszunk több halat! A halolajban levő omega-3 zsírsav védi ereinket. Már heti 2-3 adag halétel fogyasztása csökkenti a koszorúér-betegség és a hirtelen halál esélyét!
  • Tejföl helyett, amit lehet, próbáljunk meg kefirrel, joghurttal elkészíteni!
  • A majonézt lehetőség szerint felejtsük el, a saláták készüljenek joghurtos öntettel!
  • Péksüteményből részesítsük előnyben a teljes kiőrlésű gabonából készültet!
  • Sajtokból válasszuk az alacsonyabb zsírtartalmúakat (pl. Óvári), ömlesztett sajtot lehetőség szerint egyáltalán ne fogyasszunk (ennek nemcsak energia-, de sótartalma is jelentős).
  • Só helyett szoktassuk magunkat a (zöld)fűszerekhez!
  • A körözött inkább tehéntúróból készüljön (ha nem tudunk lemondani a juhtúróról, legyen fele-fele)!
  • “Sütemény helyett jobb a gyümölcs, csoki helyett a müzliszelet” (ezek a napi rostszükségletet is fedezik)!
561
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

TÉMÁK, Kategóriák

Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]